موتور اینورتر Inverter

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

موتور اینورتر Inverter

موتورهای اینورتر از دهه 90 وارد محصولات خانگی همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یخچال و فریزر شده اند. به کار بردن موتور اینورتر در لوازم خانگی باعث می شود که صدای موتور و مصرف انرژی حداقل شود. در گذشته، با به کار گرفتن موتورهای معمولی در ماشین های لباسشویی، صدای زیادی شنیده شده و لرزش بالایی مشاهده می شد که با استفاده از موتورهای اینورتر، این مشکلات برطرف شده اند.

موتور Inverter Direct Drive فاقد تسمه می باشد ، لذا موتور Direct Drive به صورت مستقیم به دیگ متصل شده و آن را حرکت می دهد، که این موضوع صدا و لرزش دستگاه را کاهش می دهد و عمر ماشین لباسشویی را بیشتر می نماید. از طرف دیگر، حذف تسمه و تجهیزات جانبی نه تنها انرژی مصرفی را کاهش می دهد، بلکه از طرف دیگر فضای داخلی دستگاه نیز بیشتر می شود و می توان ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی را هم افزایش داد. با ظرفیت شستشوی بالاتر، شما می تواند در هر دور استفاده از ماشین لباسشویی، حجم بیشتری از البسه با اندازه های بزرگ تر همچون ملحفه و پتو و ... را با مصرف انرژی کمتر، شستشو نمایید.

به طور کلی مزایای موتور اینورتر شامل مصرف پایین برق، لرزش حداقلی، صدای کمتر، بالانس خودکار عالی و عمر بیشتر موتور می باشد.